Minden amit a motorolajakról tudni illik

Az első szempont az,hogy 2T (2 ütemű) vagy 4T (4 ütemű) motorba keressük-e az olajat? A kétütemű és négyütemű motor megnevezés a motor belsejében lévő dugattyú mozgására utal.  Kétütemű motorokban csupán egyetlen löket jön létre, mindkét irányba, tehát a kétütemű motor munkaciklusa két szakaszbó...

Tovább

Motorgumi méretek (Méret váltó)

Váltó méretek Robogó gumik általános méretei: Átalában kétféle módon jelzik a gumi méretét: "120/80" vagy  "4.00". Az első méretezésnél milliméterben, utóbbiban pedig col-ban van jelölve a méret. Méretek milliméterben Mére...

Tovább

Ólom-savas akkumulátor tudnivalók, feltöltése

Csak az első használat előtt kell beletölteni a savat, ami külön, zárt edényben jár a legtöbb termékhez. Egyrészt így szállítás közben nem folyhat ki belőle a sav, másrészt nem indulnak be a kémiai reakciók, nem tud idő előtt elhasználódni az akkumulátor. !Fontos! 1. Az akkumulátor sav rendkivűl erős, maró an...

Tovább

NGK gyújtógyerta tudnivalók

 Mi is a gyújtógyertya és mi a feladata? A gyertya a hengerfejbe van becsavarva. A motorból kiálló végéhez (tüske) csatlakozik a gyújtási rendszer nagyfeszültségű kábele, az égéstér felőli végén vannak az elektródák. A középelektróda villamos szempontból el van szigetelve a testelektródától, ami viszont a gye...

Tovább

D.I.D láncok fajtái, jellemzői

Gyűrűkről pár szó A motorok többségén  “O” illetve “X” gyűrűs rendszerrel találkozhatsz. A gyűrű keresztmetszetének formája után kapja nevét. Az “X” gyűrű profiljából adódóan több élen és pontosabban tömít, kisebb ellenállása van, így kisebb a súrlódása is. Az “X” gyűrűvel szerelt...

Tovább