A Barton DB125-3L egy cross motor, amely rengeteg élmény nyújt a használójának.
Karakteres megjelenés, a futóműnek köszönhetően a legnehezebb terepeken is megálja a helyét.
Nagyszerű mind szűk kanyarokban, mind hosszú egyenesen haladva.
A négyütemű léghűtéses motor kis tömeggel kombinálva közel 9 LE maximális teljesítményt produkál, ezzel biztosítva a nagy menetdinamikát.
A gépben rejlő lehetőségek teljes kihasználásához négyfokozatú sebességváltóval szerelték.
A gumik nagyon jó tapadást biztosítanak minden felületen, még a legnehezebb körülmények között is.
Ez a legjobb minőségű motorkerékpár ilyen elérhető áron.
Ezt a típust két féle méretben gyártják, 14-12"-es kerékkel a kissebb gyerkőcök örömére, valamint 17-14"-es kerékkel a kamaszok számára.
Technikai adatok: |
BARTON DB125-3L Dirt Bike Cross motor 17-14" kerékkel
|
|
Motor: |
124cm3, 4 ütem, 1 henger, léghűtés |
124cm3, 4 ütem, 1 henger, léghűtés |
Teljesítmény: |
6,5kw/7500r/min |
6,5kw/7500r/min |
Hajtás: |
Lánc |
Lánc |
Váltó: |
4 sebesség, manuális |
4 sebesség, manuális |
Indítás: |
Berúgó kar / Önindító |
Berúgó kar / Önindító |
Üzemanyag: |
Benzin 95 oktán |
Benzin 95 oktán |
Tank: |
4 Liter |
4 Liter |
Első fék: |
Hidraulikus tárcsa fék |
Hidraulikus tárcsa fék |
Hátsó fék: |
Hidraulikus tárcsa fék |
Hidraulikus tárcsa fék |
Akkumulátor: |
4Ah |
4Ah |
Max Sebesség: |
60km/óra Max. |
70km/óra Max. |
Terhelhetőség: |
70kg |
75kg |
Gumi első: |
60x100/14” |
70x100/17” |
Gumi hátsó: |
80x100/12” |
90x100/14” |
Ülésmagasság: |
740 mm |
800 mm |
Méretek? |
1550*680*1000 mm |
1670*750*1150 mm |
Most, hogy kicsit jobban megismertük a két típus technikai adatait, nézzünk meg pár fontos tudni valót.
Motorozás előtt kérem, nézze át a biztonságos vezetés módját és fontosságát.
1.Mindig figyeljen a fékek működési állapotára.
2. Az egy kezes vezetés nagyon veszélyes és szigorúan tilos.
3. Mindig lassan húzza a gázkart. Soha ne adjon gázt hirtelen.
4. Engedje el a gázkart és használja a féket, hogy lelassítson.
5. Bizonyosodjon meg, hogy az első és a hátsó fékek is fognak egyazon időben fékezésnél. Ne erőltesse, az ronthatja a fékek élettartamát.
6. Ne csináljon veszélyes mozdulatokat a biztonsága érdekében.
A Parkolásról
- Húzza vissza a gázt és fékezzen egy időben.
- Fordítsa a kulcsot OFF pozícióba, amikor a jármű megáll, aztán vegye ki a kulcsot.
- A parkolási funkció használata ajánlott, hogy elkerülje a megcsúszást.
A Tisztításról
Minden használat után szükséges a takarítás és az ellenőrzés. Ehhez állítsa a járművet sima felületre.
- A Magasnyomású levegő vagy a víz árthat a járműnek.
- Ne csepegtessen vizet a következő részekre: Gyújtáskapcsoló, kábelek, akkumulátor
- Általánosan vízzel mossa át a járművet.
- Ne kapcsolja vissza a gyújtáskapcsolót azonnal a takarítás után.
- A láncot kizárólag lánckenő spray-el kezelje.
A helyes tárolásról
A jármű állapota romolhat, ha hosszú ideig nincs használva. Hosszú tárolási idő előtt ellenőrizni kell, hogy a jármű jó állapotban legyen.
1. Ellenőrizze a súlyát a paraméter listáról.
2. Tisztítsa meg a járművet és viaszozza be a felületét.
3. Kapcsolja ki a gyújtáskapcsolót.
4. Tisztítsa meg a láncot és kezelje lánckenő folyadékkal.
5. Kezelje a vezeték részeket is.
6. Tegye el a járművet egy jól szellőző, de naptól védett helyre, hogy megóvja a penésztől illetve a káros sugaraktól.
Motor karbantartás:
1. Minden használat után, zárja el a benzincsapot.
2. Szabaduljon meg a felesleges üzemanyagtól ami a karburátorban van. Ez nagyon fontos, mivel ha nem csinálja meg akkor a hosszú tárolási idő után, a jármű nehezen fog indulni vagy a karburátor szivárogni fog.
3. 95-ös oktánszámú tiszta benzinnel kell használni.
Időszakos karbantartások, aminek a költségei a vevőt terhelik:
1. 10 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás.
2. 30 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás.
3. 60 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás.
4. 90 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás.
FONTOS! Kizárólag 10W-40 szintetikus 4T motorkerékpár olaj használata engedélyezett
Vizsgálat használat előtt
Üresjárati vizsgálat
1. Stabilizálja a járművet, minden mechanikai részét, hogy megbizonyosodjon a normál és beavatkozás nélküli mozgásáról.
2. Ellenőrizze mind az első és hátsó lengéscsillapítókat, hogy deformáltak, folynak-e vagy nem.
3. Ellenőrizze az első felfüggesztést és a hátsó lengő villát, hogy rögzítve van-e.
4. Fékezze le a járművet, amikor ellenőrzi
5. Javítsa és cserélje a részeket, ha bármilyen negatív jelenséget észlel.
6. Lépjen kapcsolatba az eladóval, ha a fennálló problémát nem tudja megoldani
Vizsgálat használat után
1. Ellenőzizze a csavarokat, blokk felfogatási pontokat, szükség esetén huzza meg.
2. Egy órás használat után tisztítsa ki a levegőszűrőt tisztító spray-vel, és olajozza be speciális légszűrőolajjal
3. Minden használatot követően tisztítsa meg a motort. Tartsa mindig tisztán, de ne használjon agresszív szereket!
4. Ellenőrizze a motor olajozottságát és a lánc feszességét.
Lánc beállítás (Ezt a pontot rendszeresen ellenőrizni kell )
Az újaival nyomja össze a lánc alsó és felső részét kb. középen. Ideális állapotban 15 mm és 20 mm között kell mozognia. Ha nincs ebben a tartományban, állítsa be a láncot. (Kérjük, vegye figyelembe: A lánc beállítását egyszerre kell beállítani mindkét oldal egyensúlyának biztosítása érdekében. ) Először lazítsa meg a láncfeszítő anyáit és a legjobb állapotban rögzítse azokat. Végül húzza meg a lánckerekeket rögzítő csavarjait.
Első fék vizsgálata
Ellenőrizze, hogy az első fék rögzítése és a fék részei sértetlenek.
1. Az első fék fogantyú a jobb oldalra van felszerelve.
2. A fék akkor működik, jól, ha a fékkar hátra mozgása a felső részen van 20-30mm en.
3. A fékkar felengedésével ellenőrizze, hogy a kerék forgása megfelelő-e.
4. A szükséges fékjavításokért keresse az eladót.
5. Az első fékkar parkolási funkcióval rendelkezik. Használja parkoláskor.
Hátsó fék vizsgálata
Ellenőrizze, hogy a hátsó fék rögzítése és a fék részei sértetlenek
1. A hátsó fék a bal oldalon vagy a jobb lábnál van.
2. A fék akkor működik, jól, ha a fékkar mozgása a felső része 20-30mm vagy a lábfék kar felső részének a lefelé mozgása 20-30 mm.
3. Engedje vissza a fékkart és a lábfék kart a helyére és ellenőrizze, hogy a jármű rendesen mozgatható-e, nem szorultak-e a fékek
4. A szükséges fékjavításokért keresse az eladót
5. Ellenőrizze a fékpofát rendszeresen és cserélje, ha elhasználódott, mivel ez egy kopó alkatrész.
6. Ne nyissa ki a fék munkahengert mert a fék folyadék sérülést okozhat a bőrön. Ha megtörtént mossa le és menjen orvoshoz.
7. A hátsó fékkar is rendelkezik parkoló funkcióval. Használja parkoláskor.
Védőfelszerelés ellenőrzése
A védőfelszerelés garancia az örömteli vezetéshez és az életbiztonsághoz. Kérem, viselje a védőfelszerelést helyesen, hogy megvédje életét.
A védőfelszerelés a következőkből áll:
Sisak, protektor, csizma, gerincvédő, kesztyű, könyökvédő, térdvédő, cross szemüveg.
Ezeket beszerethetik a tornadohelmets.hu webáruházunk széles kínálatában.
Elérhetőségeink:
Telefon: +36 70 626 4224
Email: jaszmotor@gmail.com
Telephely: 4405 Nyíregyháza, Debreceni út. 180.