Minden amit a Barton DB125-3 cross motorokról tudni kell

A Barton DB125-3L egy cross motor, amely rengeteg élmény nyújt a használójának.

Karakteres megjelenés, a futóműnek köszönhetően a legnehezebb terepeken is megálja a helyét.

Nagyszerű mind szűk kanyarokban, mind hosszú egyenesen haladva.

A négyütemű léghűtéses motor kis tömeggel kombinálva közel 9 LE maximális teljesítményt produkál, ezzel biztosítva a nagy menetdinamikát.

A gépben rejlő lehetőségek teljes kihasználásához négyfokozatú sebességváltóval szerelték.

A gumik nagyon jó tapadást biztosítanak minden felületen, még a legnehezebb körülmények között is.

Ez a legjobb minőségű motorkerékpár ilyen elérhető áron.

Ezt a típust két féle méretben gyártják, 14-12"-es kerékkel a kissebb gyerkőcök örömére, valamint 17-14"-es kerékkel a kamaszok számára.

 

Technikai adatok:

BARTON DB125-3L Dirt Bike Cross motor 14-12" kerékkel

BARTON DB125-3L Dirt Bike Cross motor 17-14" kerékkel

Motor:

124cm3, 4 ütem, 1 henger, léghűtés  

 124cm3, 4 ütem, 1 henger, léghűtés

Teljesítmény:

6,5kw/7500r/min

6,5kw/7500r/min

Hajtás:

Lánc

Lánc

Váltó:

4 sebesség, manuális

4 sebesség, manuális

Indítás:

Berúgó kar / Önindító

Berúgó kar / Önindító

Üzemanyag:

Benzin 95 oktán

Benzin 95 oktán

Tank:

 4 Liter

4 Liter

Első fék:

Hidraulikus tárcsa fék

Hidraulikus tárcsa fék

Hátsó fék:

Hidraulikus tárcsa fék

Hidraulikus tárcsa fék

Akkumulátor:

4Ah

4Ah

Max Sebesség:

60km/óra Max.

70km/óra Max.

Terhelhetőség:

70kg

75kg

Gumi első:

60x100/14”

70x100/17”

Gumi hátsó:

80x100/12”

90x100/14”

Ülésmagasság:

740 mm

800 mm

Méretek?

1550*680*1000 mm

1670*750*1150 mm

 

Most, hogy kicsit jobban megismertük a két típus technikai adatait, nézzünk meg pár fontos tudni valót.

 

A Motorozásról

Motorozás előtt kérem, nézze át a biztonságos vezetés módját és fontosságát.

     1.Mindig figyeljen a fékek működési állapotára.

     2. Az egy kezes vezetés nagyon veszélyes és szigorúan tilos.

     3. Mindig lassan húzza a gázkart. Soha ne adjon gázt hirtelen.

     4. Engedje el a gázkart és használja a féket, hogy lelassítson.

     5. Bizonyosodjon meg, hogy az első és a hátsó fékek is fognak egyazon időben fékezésnél. Ne erőltesse, az ronthatja a fékek élettartamát.

     6. Ne csináljon veszélyes mozdulatokat a biztonsága érdekében.

 

A Parkolásról

  1. Húzza vissza a gázt és fékezzen egy időben.

 

  1. Fordítsa a kulcsot OFF pozícióba, amikor a jármű megáll, aztán vegye ki a kulcsot.

 

  1. A parkolási funkció használata ajánlott, hogy elkerülje a megcsúszást.

 

 

A Tisztításról

Minden használat után szükséges a takarítás és az ellenőrzés. Ehhez állítsa a járművet sima felületre.

  1. A Magasnyomású levegő vagy a víz árthat a járműnek.

 

  1. Ne csepegtessen vizet a következő részekre: Gyújtáskapcsoló, kábelek, akkumulátor

 

  1. Általánosan vízzel mossa át a járművet.

 

  1. Ne kapcsolja vissza a gyújtáskapcsolót azonnal a takarítás után.

 

  1. A láncot kizárólag lánckenő spray-el kezelje.

A helyes tárolásról

A jármű állapota romolhat, ha hosszú ideig nincs használva. Hosszú tárolási idő előtt ellenőrizni kell, hogy a jármű jó állapotban legyen.

      1. Ellenőrizze a súlyát a paraméter listáról.

      2. Tisztítsa meg a járművet és viaszozza be a felületét.

      3. Kapcsolja ki a gyújtáskapcsolót.

      4. Tisztítsa meg a láncot és kezelje lánckenő folyadékkal.

      5. Kezelje a vezeték részeket is.

      6. Tegye el a járművet egy jól szellőző, de naptól védett helyre, hogy megóvja a penésztől illetve a káros sugaraktól.


Motor karbantartás:

1.       Minden használat után, zárja el a benzincsapot.

2.       Szabaduljon meg a felesleges üzemanyagtól ami a karburátorban van. Ez nagyon fontos, mivel ha nem csinálja meg akkor a hosszú tárolási idő után, a jármű nehezen fog indulni vagy a karburátor szivárogni fog.

3.       95-ös  oktánszámú tiszta benzinnel kell használni.

 

Időszakos karbantartások, aminek a költségei a vevőt terhelik:

1.         10 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás.

2.         30 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás.

3.         60 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás. 

4.         90 üzemóra Olajcsere, teljes szerkezeti átvizsgálás.

 FONTOS! Kizárólag 10W-40 szintetikus 4T motorkerékpár olaj használata engedélyezett

Vizsgálat használat előtt

   Üresjárati vizsgálat

1.       Stabilizálja a járművet, minden mechanikai részét, hogy megbizonyosodjon a normál és beavatkozás nélküli mozgásáról.

 

2.       Ellenőrizze mind az első és hátsó lengéscsillapítókat, hogy deformáltak, folynak-e vagy nem.

 

3.       Ellenőrizze az első felfüggesztést és a hátsó lengő villát, hogy rögzítve van-e.

 

4.       Fékezze le a járművet, amikor ellenőrzi

 

5.       Javítsa és cserélje a részeket, ha bármilyen negatív jelenséget észlel.

 

6.       Lépjen kapcsolatba az eladóval, ha a fennálló problémát nem tudja megoldani

    

Vizsgálat használat után

1.      Ellenőzizze a csavarokat, blokk felfogatási pontokat, szükség esetén huzza meg.

2.      Egy órás használat után tisztítsa ki a levegőszűrőt tisztító spray-vel, és olajozza be speciális légszűrőolajjal

3.     Minden használatot követően tisztítsa meg a motort. Tartsa mindig tisztán, de ne használjon agresszív szereket!

4.    Ellenőrizze a motor olajozottságát és a lánc feszességét. 

Lánc beállítás (Ezt a pontot rendszeresen ellenőrizni kell ) 

Az újaival nyomja össze a lánc alsó és felső részét kb. középen. Ideális állapotban 15 mm és 20 mm között kell mozognia. Ha nincs ebben a tartományban, állítsa be a láncot. (Kérjük, vegye figyelembe: A lánc beállítását egyszerre kell beállítani mindkét oldal egyensúlyának biztosítása érdekében. ) Először lazítsa meg a láncfeszítő anyáit és a legjobb állapotban rögzítse azokat. Végül húzza meg a lánckerekeket rögzítő csavarjait. 

  Első fék vizsgálata

       Ellenőrizze, hogy az első fék rögzítése és a fék részei sértetlenek.

1.       Az első fék fogantyú a jobb oldalra van felszerelve.

 

2.       A fék akkor működik, jól, ha a fékkar hátra mozgása a felső részen van 20-30mm en.

 

3.       A fékkar felengedésével ellenőrizze, hogy a kerék forgása megfelelő-e.

 

4.       A szükséges fékjavításokért keresse az eladót.

 

5.       Az első fékkar parkolási funkcióval rendelkezik. Használja parkoláskor.

 

Hátsó fék vizsgálata

    Ellenőrizze, hogy a hátsó fék rögzítése és a fék részei sértetlenek

1.       A hátsó fék a bal oldalon vagy a jobb lábnál van.

 

2.       A fék akkor működik, jól, ha a fékkar mozgása a felső része 20-30mm vagy a lábfék kar felső részének a lefelé mozgása 20-30 mm.

 

3.       Engedje vissza a fékkart és a lábfék kart a helyére és ellenőrizze, hogy a jármű rendesen mozgatható-e, nem szorultak-e a fékek

 

4.       A szükséges fékjavításokért keresse az eladót

 

5.       Ellenőrizze a fékpofát rendszeresen és cserélje, ha elhasználódott, mivel ez egy kopó alkatrész.

 

6.       Ne nyissa ki a fék munkahengert mert a fék folyadék sérülést okozhat a bőrön. Ha megtörtént mossa le és menjen orvoshoz.

 

7.       A hátsó fékkar is rendelkezik parkoló funkcióval. Használja parkoláskor.

 

Védőfelszerelés ellenőrzése

A védőfelszerelés garancia az örömteli vezetéshez és az életbiztonsághoz. Kérem, viselje a védőfelszerelést helyesen, hogy megvédje életét.

A védőfelszerelés a következőkből áll:

    Sisak, protektor, csizma, gerincvédő, kesztyű, könyökvédő, térdvédő, cross szemüveg.

Ezeket beszerethetik a tornadohelmets.hu webáruházunk széles kínálatában.

 

Elérhetőségeink:

Telefon: +36 70 626 4224

Email: jaszmotor@gmail.com

Telephely: 4405 Nyíregyháza, Debreceni út. 180.