Kínai motor? Igen, ha tudatosan használod!

A közösségi média oldalainkon gyakran megkapjuk azt a kritikát, hogy a kínai gyártmányú quadok, crossmotorok, robogók és motorkerékpárok „gyengék” vagy „hamar tönkremennek”. De vajon tényleg csak a gyártási hely számít? A válasz: nem.

 Az elmúlt 10–15 évben a kínai járműgyártás hatalmas fejlődésen ment keresztül. Ma már nem csak „no name” gépekről beszélünk: számos európai és nemzetközi márka gyártat Kínában, szigorú minőségellenőrzés mellett. Ezek a járművek megfelelő karbantartással és szervizháttérrel hosszú távon is megbízható társak lehetnek.

A titok: karbantartás és odafigyelés
Mint minden motornál, itt is kulcsfontosságú a forgalmazó által előírt kötelező szervizek betartása:
- Időszakos olaj- és szűrőcsere
- Futómű és fékrendszer ellenőrzése
- Lánc, gumik és akkumulátor állapotának figyelése
- Szezon előtti és utáni átvizsgálás
A tapasztalat azt mutatja, hogy a legtöbb meghibásodás nem a gyártási hibából, hanem a nem megfelelő használatból vagy elhanyagolt karbantartásból ered.

Ár-érték arányban verhetetlen
Egy új japán vagy olasz motor ára sokszor (kétszer-háromszor) magasabb, mint egy hasonló kategóriájú kínai modellé. Ha a járművet nem versenypályán, hanem hétvégi túrákra, városi közlekedésre vagy hobbi célra használjuk, a kínai motor ésszerű, gazdaságos választás lehet.

Összegzés
A kínai jármű nem „eldobható borotva”, ha:
- Megbízható forrásból vásárolod (mint a Jász Motornál)
- Betartod a szervizperiódusokat
- Odafigyelsz a használatra
Így nemcsak pénzt takarítasz meg, hanem hosszú távon is élvezheted a motorozás szabadságát – kompromisszumok nélkül.